I tot

I thought i loved it. I guess i was wrong. I thought I was meant for it. Now I know I am not.

Advertisements
Posted in Uncategorized | Leave a comment

The feeling

You want your patients to get better. You want them to survive. To er is human. But you cant help feeling bad.

And today I have done a whole lotta mistakes I wish I could turn back time.

I wish I wasnt so busy. I wish I disnt have that much things to do. I wish I could concentrate and focus more on what I am doing insyead of less..

I wish I wish I wish.

I wish I had someone to talk to. Someone who would understand me. I wish, I wish, I wish.

L

O

S

E

R

SubhanaAllah.. how can I make lemonades from lemons? Unsure. Unsure. I wish I was an anchor lady. I wish I wish I wish.

Posted in Uncategorized | Leave a comment

There must be a strong reason

Why I am still alive. Please let me make it..

Posted in Uncategorized | Leave a comment

Maahad Tahfiz Tragedy

Perbincangan hangat berlaku. Sekumpulan pelajar tahfiz maut terbakar.

Di mana kesalahannya cuba dicari.

Pada awalnya bangunan yang dituduh. Tak lama kemudian wayar elektrik pula jadi mangsa.

Itulah kerajaan tak bantu sekolah2 tahfiz ni, kata mereka.

Gril tiada ciri keselamatan.

Pengusaha tahfiz pula menjadi bualan.

Hendak bangunkan pusat tahfiz tapi tak fikirkan keselamatan.

Sudahnya dapat laporan.

Bomba kata bukan litar pintas.

Api merebak terlalu deras.

Tidak seperti yang biasa dilihat.

Kalau litar pintas

Paling kurang ambil masa setengah jam.

Tiada seterika yang terpasang.

Nampaknya ada tong gas di hadapan pintu.

Semua tertanya-tanya angkara khianat siapakah itu?

CCTV di sebelah membongkar misteri.

Semua suspek berjaya ditangkap, misteri seolah-olah terungkai.

Budak-budak bergaduh sampai sanggup membakar.

Rupa-rupanya bawah pengaruh dadah syabu.

Di usia muda sudah lama tak pergi sekolah

Masa depan dah gelap

Sekarang menghadap pertuduhan membunuh pula.

Mengapa boleh jadi begitu.

Masing-masing mula membisu.

Yang tadi jaguh updet, jaguh forward, kini makin membisu.

Tukar cerita baru, dan buat tak tahu.

Deep down inside memang terasa

Adakah peranan yang patut aku mainkan supaya semua ni tak terjadi.

Aaah tak pelah, hidupku teruskan seperti biasa.

Benda ni berlaku kat Keramat, bukan sebelah rumah aku pun.

Petang ni tengok drama, esok gi kerja macam biasa.

Takkan nak duduk menghadap cerita2 depressing sebegini rupa.

Syukur alhamdulillah anak-anak dan keluargaku selamat semuanya.

Mungkin saya awak kita mereka lupa.

Kalau kita tak cuba ubati pengakit masyarakat, pasti kita akan terpalit jua. Kerana kitalah masyarakat. Dan masyarakat itulah kita.

Ibu bapa yang kematian anak.. apa dosa mereka?

Mereka buat yang terbaik, pelihara keluarga.

Hantar anak ke tahfiz, moga2 jadi rijal agama.

Namun masyarakat rosak ini tidak mengasihani mereka.

Marilah semua jadikan peristiwa ini wake up call kita

Banginlah dari tidur yang lena

Buatlah sesuatu dan baiki sekeliling kita.

Mungkin hari ni kita selamat, tak tau besok lusa macamana.

Posted in Uncategorized | Leave a comment

Alone again

Feel like singing "all by myseeeeeeelf" . Alone again in CCU

Posted in Uncategorized | Leave a comment

Perfect Raya Cookie Recipes

Here are some recipes of my favourite cookies made by non other than mommy. The instructions are generally the same, cream butter and sugar until well combined, then add the eggs, then add in flour mixture, then add in the nuts or chocolate chip or cherries as you like. 

Cornflake cookies

Castor sugar 1 cup

Butter 250

Self raising flour 1 1/4 cup

Tepung biasa 1 1/4 cup

1 small egg

1/2 teaspoon baking soda
Chocolate chip cookies

Castor sugar 3/4 cup

Brown sugar 3/4 cup

Butter 250

Self raising flour 1 1/4 cup

Tepung biasa 1 1/4 cup

1 small egg

1/2 teaspoon baking soda max 3/4 teaspoon 

Ground almond

1-2 cups choc chip  
Mexican mocha balls

Butter 250

Castor sugar 1/2 cup

Vanilla 1 teaspoon

All purpose flour 2 cups

Cocoa powder 1/4 cup

Instant coffee 1 teaspoon

Finely chopped ground almond/walnuts 1 cup

Maraschino cherries 1 cup chopped

Enjoy! 

Posted in Uncategorized | Leave a comment

Anger

Hopefully at the end if the story, I am not angry anymore. 

Posted in Uncategorized | Leave a comment